Jdi na obsah Jdi na menu
 

STTi Start - AK-47 Tactical (od Batmana)

27. 12. 2007

STTi Start - AK-47 Tactical (oficiální název na BASu), výrobce Jing Gong

Už delší dobu jsem přemýšlel nad tím, že rozšířim svůj arzenál o nějakou kratší elektriku (přeci jen s Dragunovem hrát v barácích je docela obtížné). No nemusel jsem se rozhodovat dlouho, volba padla jasně na Kalacha :) Sice to není úplně ideální zbraň na CQB, ale v rozhodování jsem se k ní přiklonil proto, že je to zbraň univerzální a navíc se mi líbila taktická varianta s RIS lištama a rukojeťí, která mi více vyhovuje... a taky proto, že jsou s Dragunovem prakticky stejný co se dílů týče.
Opět jsem se rozhodl koupit levnou starťáckou zbraň a tu následně vylepšit, protože odhady ceny mi přišly daleko příznivější, než kupovat kvalitní a tu následne méně vylepšovat.

Hned jak jsem si ji přivezl domů, tak jsem si s ní párkrát vystřelil, no nepřekvapilo mě nic, střílela jako ostatní start zbraně v základu... mířený dostřel s optimálně vyštelovaným hop-upem tak cca 40 metrů. Zpracování zbraně se mi líbilo daleko víc, než jaké bylo u staršího Dragunova, je vidět, že toto byla novější verze od jiného výrobce (Jing Gong). Taktické předpažbí je vyrobeno ze zvláštní směsi plastu a gumy, takže je opravdu pevné a pružné, tady není co vytknout, tělo zbraně taktéž, horní kryt těla je kovový, rukoteť je ergonomická (jak u taktických verzí má být), ze stejného materiálu jako předpažbí a velmi příjemná, pažba je taktéž plastová a dostatečně pevná (samozřejmě pokud s ni budete někde o něco mlátit, tak se vám zlomí), zásobník je plastový na 600kulí... samozřejmě točák. Zevní hlaveň je kovová, stejně tak potrubí na "odvod plynů z hlavně" a mířidla taktéž.

No na nic sem nečekal, díly na upgrade sem už měl doma, tak sem se do toho pustil. Nejdříve jsem tam namontoval 455mm dlouhou těsnou (6,03 mm vnitřní průměr) MadBull hlaveň, kterou už jsem měl doma a kterou jsem dříve používal v manuálu. Vyzkoušel jsem rozdíl. Dostřel teď byl s originálními vnitřnostmi a novou hlavní cca o 10 metrů delší, což už je slušný a srovnatelný s kvalitními elektrikami v základu se 110kama pružinama... teda aspoň podle mé zkušenosti - co jsem viděl.
Poté jsem se chtěl pustit do mechaboxu. To jsem ale musel odložit na další den, protože mechabox byl zašroubován šrouby, které byly na !!! imbusy 8 !!!, které jsem doma neměl. Když sem se tam konečně další den dostal, opět mě v mechaboxu nepřekvapilo nic :) díly téměř úplně stejné jako byly původně u Dragunova... jediný rozdíl snad byl, že ozubená kola už nenesla označení CA (Classic Army nejspíše) a vypadala že jsou ulita z jiného materiálu, což ve mě vzbudilo podezření, že toho vydrží míň. Opak byl ale pravdou. Vyměnil jsem pružinu za pružinu Airsoftpro (jakožto i dostatní díly) 125, vyměnil jsem hlavu válce za protitlakou s kovovými podložkami, dále trysku za kovovou s těsnící gumou a nakonec ložiska za kovová (6mm). Můj předpoklad byl, že pružina 125 není ještě tak úplně silná a že by to originální kola s motor (samozřejmě když ho budou pohánět 9,6 V baterie) mohly utáknout. Nakonec jsem ještě vyměnil podezřelá ozubená kola za ty původní z Dragunova, které se zdály pevnější. Po smontování dohromady jsem začal testovat. Po pár výstřelech sem byl ohromen silou zbraně (po pozdějších měřeních to vycházelo na 130-135 m/s).

Euforie ale brzo opadla, když jsem začal čuchat typický smrad spálené cívky.. motorek jsem přecenil a byl jsem proto nucen ho vyměnit za motorek v Dragunovu (ICS Turbo 3000) ten už šlapal jako hodinky. Zbraň jsem shledal střelbyschopnou a vydal jsem se s ni dychtivě na první akci. Tam sem mi ale v průběhu hraní stala nemilá věc a to, že mi sjel pastorek na hřídeli motorku dolů a začal tak logicky prokluzovat... samozřejme první pomoc byla jednoduchá, dostal jsem ho nahoru a hrál dál... no tento problém jsem se snažil definitivně vyřešit různými způsoby, které nepomohly. Nakonec jsem to vyřešil jednoduchým řešením a to, že když to nejde po dobrým, tak to půjde po zlým - hřídel jsem omotal izolepou s vrstvou vteřiňáku na obou stranách a pastorek následně na hřídel "nasunul" kladivem... zní to brutálně, ale pomohlo to a od tý doby drží bez nejmenších problémů (pozn. pokud tohle budete zkoušet, musíte si hřídel podložit zespod motorku - končí ještě v motorku a zespod je díra) nebo se vám může stát, že do ní budete zezhora bušit a ona vám zespodu vyleze = naprosto zničíte motorek). Poté zase všechno chvilku fungovalo, jak má... Na další akci jsem ovšem ale rozlámal zuby - CA zuby které byly původně v Dragunovu se neosvědčily... provizorně jsem tam namontoval původní s tím, že si v nejbližší době koupím kvalitní zuby od Guarderu (ty původní tam mám nakonec dodnes a mam odzkoušený, že utáhnou i 130ku). Na další akci jsem strhnul zuby pístu - není se čemu divit, na píst jsem úplně zapomněl ve všech svých upgrade úvahách, velká chyba. Po výletu do BASu, kde jsem chtěl koupit novej píst a ozubená kola, jsem se vrátil jen s pístem, kola momentálně nebyly a na jiné jsem neměl, což mi nevadilo, ty původní zatím držely. Vyměnil jsem píst za polycarbonový MadBull s 5ti kovovými zuby. Ten už šlapal pěkně, držel poměrně dlouho a působil pevným dojmem (zuby sou zapuštěny v takové drážce, která je zpevňuje i ze stran), nakonec se ale kompletně obrousil první kovový zub - to mě velmi nemile překvapilo, protože zbraň neměla tolik nastříleno, holt ten píst stál dost zaprd. Nakonec jsem byl nucen ještě vymenit pružinu, Airsoftpro pružina (to byla první řada pružin, dnes už vyrábějí třetí) se po půlce sezóny vytahala a ztratila výkonnost, dal jsem tam prozatím Guarder SP120ku. Časem jsem také vyměnil trn za trn s kuličkovým ložiskem a původní válec s dírou za plný od ICS - taky to nebyla bůhvíjaká koupě, válec byl uvnitř pěkně zaprasený a myslím, že jsem touto změnou k ničemu u 120ky nepomohl (u silnějších pružin je to ale už znát). Nakonec jsem ještě vyměnil několik motorků, na 120ce mi šlapal nejlépe základní od CA, kadence byla úchvatná (18 bb/s). Nakonec jsem experimentálně koupil pružinu 125 od Elementu, se kterou mi to dávalo něco kolem 127 m/s.
Momentálně poslední investice byla do mosfetu s kabeláží od GURU. Teď už snad kontakty nebudu muset řešit :) samozřejmě se jemně zvýšila kadence, ale co je hlavní, tak společně s výměnou konektorů za zlatý T-Deans životnost baterek v akci... Jo a ještě během sezóny proběhla jedna výměna pístu, polykarbonátovej od Systemy mi odešel nejspíše z důvodu špatného složení mecháče po generálce... škoda, měl sem ho rád a byl pěkně červenej :) nahradil ho provizorně píst od SRC s 6ti kovovými zuby, co měl trošku pocuchaný ty zbylý plastový... každopádně funguje doteď, tak uvidíme, jak dlouho mu to vydrží.

Motorek pohání baterka tvarovaná pro G36 - 9,6V, 2000 mAh - po drobné úpravě vnitřku pažby se tam akorát narve. POZOR! doporučované baterky pro Kalacha s pevnou pažbou jsou LP, ale LP 9,6V baterka se do pažby nevejde!
Úsťová rychlost byla 121-123 m/s, se 120kou Guarder pružinou a teď je 127-130 s Element 125kou pružinou.

O vizuální upgrade jsem se postaral teď v březnu (2010), tvoří ho hliníkový tlumič PBS-1 a Kobra kolimátor (musel jsem přimontovat na tělo boční Kalachovskou lištu, na kterou se nasazuje), příslušenství zahrnuje 5x 140ti rannejch tlačáků od Cymy, samozřejmě waffle styl, kterej se mi tak líbí.

Na podzim 2010 se mi stalo pár nemilých věcí.

Nejprve jsem byl nucen vyměnit motorek za GaP M140, kterej se mi válel doma a byl o chlup silnější než CAčkovej, kterej začínal mít se 125kou problémy. Nicméně jsem zjistil, že je ten GaP motorek jedna z nejhorších investic, ktré jsem udělal, protože jako nový neutáhnul ani 130ku pružinu s mosfetem a kvalitní 9,6V baterií a na vytahaný 125ce taky neběžel ideálně a postupně mi během pár měsíců odešel úplně (nejspíše špatným pájením se uvolnily pružinky přitlačující uhlíky k ose motorku, čímž se motorek domrvil). Chvíli jsem pak fungoval opět zpátky na CA motorku a 120ce pružině (ús'tovka cca 122m/s), než mi odešel taky (byl už opravdu starej a nastříleno měl neuvěřitelně, ale důvod byl pravděpodobně stejný jak u toho GaP) a tak jsem se nakonec hecnul a koupil Guarder Infinity, který společně s SP130 (taktéž od Guarderu) dává pěkných 140-142 m/s. Kola a píst drží a doufám, že budou ještě dlouho, kadence je více než dostatečná a úsťovka na les ideální, i když si teda musím dávat pozor, protože už je to poměrně dost.

Pokud máte někdo dotazy k upgradeu nebo čehokoliv o tomto Kalachu, klidně se ptejte - nejlépe komentáře.

Fotky zbraně v přiložené fotogalerii

 

Batman
 

Náhledy fotografií ze složky AEG AK-47 Tactical

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

RE Lukáš:

(Batman, 21. 6. 2010 22:54)

Tak to sem nikde necet ani se mi zadny srouby nepovolovaly a kdyby se nahodou nejakej povolil, staci tam kapnout vterinak a je klid...

Potreboval by som radu

(Lukáš , 21. 6. 2010 21:55)

Ja taktiež rozmýšlam nad touto verziou od JG a niekde som čítal , že na tejto zbrani sa mu stále povolujú šroby a musí ic hdotahovať stále . Máš aj ty tento problém ?

RE: Válec

(Batman, 17. 5. 2009 16:58)

Při silný pružině by to mělo spíše pomoct.

Válec

(Kalash, 21. 3. 2009 11:27)

Myslíš, že sis pomohl výměnou za plný válec? Prý to při kratší hlavni úsťovku spíše snižuje.

....

(Tommy, 20. 9. 2008 11:46)

zdary.nevis co se stane kdyz dam do mechace super zatezovo kola od systemy?a budu mit cinskej pastorek?ocese se ten pastorek??

re:

(ElviS_, 18. 9. 2008 6:26)

ano sp150 je prasárna.. ale ne do samopalu, ale do útočné pušky Batmane, to už bys mohl vědět, že Ak47 je útočná puška a ne samopal:) já bych to viděl spíš na Sp130 plus kompletní powerupgrade vzduchotechniku(POM2008 hl.pístu, teflonový válec, AL hl.válce, AL tryska) plus powerupgrade píst z uhlíkových vláken:) pak by to mohlo dávat cca 140-150m/s.. ale to se uvídí cca v pátek:)

To Tommy:

(Batman, 17. 9. 2008 23:55)

150ka je prasarna, kurvi zbran i lidi, zbytecny do samopalu... doporucuju 130ku kdyz uz musis neco silnejsiho, ale taky to hlavne zalezi na kvalite motorku a baterky, jestli ti to utahne...

kola

(Tommy, 17. 9. 2008 20:43)

zdary.jakou bych mel pouzit pruzinu na CA kola zatezovi????mohl bych pouzit SP 150?

...

(Tommy, 28. 6. 2008 20:39)

tak uz sem to vyresil bylo to tim raminkem a radsi sem vymenil i trysku protoze me kamos rikal tu co sem tam mel ze je na prd....

To Tommy:

(Batman, 25. 6. 2008 21:08)

jestli to driv nedelala tak je problem v mechaci, bud je neco s raminkem podavace nebo s pruzinou raminka podavace rekl bych... a problem je to vaznej protoze ustovka dost klesne... ale nic konkretnejsiho ti asi neporadim...

...

(Tommy, 21. 6. 2008 19:22)

sry tam ma bejt v hopovej komore.

....

(Tommy, 21. 6. 2008 15:37)

Zdary.mam takovej problem.tryska se mi v hopovej nevisunuje uplne dopredu jak má ale jenom kousek.Nevis v cem by mohl byt problem?

...

(Batman, 10. 6. 2008 13:06)

nevim, nepozoroval jsem zadnou vyraznou zmenu... tuhle hlaven co mam v kalachu, tak tu uz mam hodne dlouho, nejdriv jsem ji dokonce mel v manualce... uprimne receno dost pochybuju o tom co rikali v anareusu, vnitrni povrch je furt stejne hladkej, jako byl puvodne... a ze by se ta hlaven tak roztahla se mi moc nezda, ale jako mozny je vse...
kazdopadne s touhle hlavni se ti zvysi vykon zbrane a presnost... podle te ceny je to dobra koupe a do kulometu/samopalu doporucuju, do sniperek bych doporucil neco drazsiho, kvalitnejsiho, nejakej inox...

...

(Tommy, 9. 6. 2008 18:02)

jj diky.Sem se ptal v anareusu a tam mi rekl ze se stou hlavni po +- 8 hrach se zmeni prumer treba na 6.08.

To Tommy:

(Batman, 9. 6. 2008 15:50)

jo, spokojen jsem dost, je to utocna puska, tam se na uplnou presnost nehledi, cena je velmi prizniva a vykon se zvysi o cca 15% coz je slusny, ja pouzivam kule excelky 0,23, ktery jsou velmi kvalitne zpracovany (taky docela drahy) ale nejspis prejdu na guardery 0,25ky...

hlaven

(Tommy, 7. 6. 2008 18:31)

zdary.jak ses spokojenej s tou hlavni od madbullu?a jaky kule bych mel pouzivat??

...

(Tommy, 4. 6. 2008 14:39)

no tu pruzinu mam s pregresivnim vinutim.ale s tema kolema to je mozny..

To Tommy:

(Batman, 4. 6. 2008 9:35)

jo, mozny to je, pokud je to cina, tam je mozny vsecko... zalezi taky jakou mas pruzinu, jestli s progresivnim vinutim nebo bez nej popripade nekdy se stava ze sou blbe vypodlozkovany kola a pak se to "kousne"...

...

(Tommy, 3. 6. 2008 14:28)

zdary.koupil jsme si vzduchotechniku a tu pruzinu a je mozny ze zakladni motor s baterkou 9,6 to neutahne???

To Richard:

(Batman, 23. 5. 2008 17:09)

Pokud bys koupil kvalitni motorek (ICS Turbo 3000, GaP 220/140ku apod), tak to utahne... jinak puvodni cinsky motorky to spis nezvladnou, ale nezkousel jsem ted, po vymene kabelu...