Zimní survival 20.-22. 1. 2012 Krkonoše

19. 12. 2011

Průběh akce:

V pátek jsme se sešli v 10:00 u Ouška, dali si kafe a polívku a zkontrolovali výbavu. Ve 12:00 jsme vyrazili busem do Pece, po krátkém posilnění v hospodě Na Peci jsme vyrazili směr Výrovka. Zastavili jsme se na Richterovkách na čaj, kde jsme se trochu zdrželi, takže poslední úsek na Výrovku jsme absolvovali po setmění. Tahle poslední část páteční cesty byl docela namáhavej zážitek - jak po fyzické, tak psychické stránce. Na Výrovce jsme si dali po usušení a převlíknutí dvě pifka a polívku a šli jsme do vestibulu chrápat. Tam nefoukalo, což bylo dost příjemný a zezačátku tam bylo i relativní teplo (asi 6-8 °C), ale bohužel během noci tam prošlo několik skupin, který ani jedna pořádně nezavřela dveře, takže ráno byla teplota srovnatelná s venkovní (asi -4 až -6 °C).

Vstávali jsme v 7, uvařili čaj, posnídali sušený maso a vyrazili jsme o půl osmý na boudu Na Rozcestí. Tam jsme se opět zastavili na ohřátí a čaj - venku bylo dost nepříjemně. Kolem devátý jsme vyrazili směr Klínové boudy a Špindl. Na Klínovkách jsme jemně zabloudili (viditelnost asi 50 m, na všechny směry jinak bílo), ale po chvíli domlouvání, pátrání v mapě i v GPS jsme nakonec určili směr, který nám chvíli nato potvrdil pracovník horské služby projíždějící kolem na skůtru. Vyrazili jsme přes nepřízeň počasí celkem rázně a téměř bez zastávky jsme došli po pár hodinách na rozcestník u Plání a pak hned na Pláně do skibufetu v lyžařském areálu na čaj. Tam se nám extrémně nelíbilo - děsný lidi, ceny a podmínky, tak jsme vyrazili podél modrý sjezdovky do Svatého Petra a odtud do Špindlu.

Ve Špindlu si Michal vybral prachy, abychom se mohli nažrat a já s Ouškem jsme zatím v Infocentru vyzjistili nejlevnější pajzlík, kam jsme se hned vydali. Hospoda to byla vynikající (Bílé Labe) a na Špindl opravdu levná, servírka příjemná, jídlo moc dobrý a topení velký a horký, tak jsme se tam usušili, převlíkli, najedli a dali trochu piva. Odpolko jsme nasedli na bus a dorazili zpátky k Ouškovi, kde jsme si ještě nacvičili vyhrabování a vyhazování sněhu ze dvorku. Na závěr jsme si rozdali památeční certifikát o pochodu, poplácali po zádech a pomluvili ty co nešli :)

Vejlet to byl vynikající, i přes nepřízeň počasí jsme si ho dosyta užili - zážitky jsou opravdu silné. Vyzkoušeli jsme výstroj v extrémnějších podmínkách (vysílačky, svítilny, oblečení, spaní atd.) a ušli kus cesty těžkým terénem - potrénovali fyzičku. Jsem nadmíru spokojen, jak to vyšlo a ještě víc, že jsme to zvládli s přehledem a že výstroj se osvědčila.

Batman

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Povinná výbava:

• lékárnička (s termo fólií) viditelně připnutá na batohu - aby se v případě potřeby složitě nehledala
  • reflexní vesta
  • lopatka
  • min. 5m lano
  • signální světlo (blikačka z kola - červená)
  • voda (alespoň 3 litry)

• vysílačka
  • peníze
  • GPS
  • krevní skup.a jméno viditelně kdekoliv na výstroji
  • zapalovač / sirky, vařič
  • foťák

Doporučená výstroj:

• Zateplený komplet (kalhoty, blůza / bunda)
  • Nepromokavé pevné boty (gore-tex kanady apod.)
  • Zateplený kabát / kongo / gore-tex převlečník - navíc (na spaní, zahřátí na zastávce případně při pohybu na hřebenu kdyby foukalo atp.)
  • Kukla, šála, lyžařské rukavice, lyžařské brýle (kdyby foukalo na hřebenu)
  • Termo spodní prádlo (jaegrovy drtiče mrazu a vášní - neplatí pro kluky - Ouško se už na vás třese! :D )
  • Karimatka, teplý spacák, gore-tex potah na spacák (žďárák / bivy), termofólie, deka do spacáku atd. (ideální kombinace je být zabalený v dece / fólii -> spacák -> žďárák, případně mít slabší spacák v silnějším a různé kombinace)
  • věci na převlečení - hlavně trička a ponožky (rychle se propotí), případně věci na spaní, kdybyste si nevěřili že se nepromácháte
  • jídlo
  • návleky na kanady - do spacáku na spaní (např. jaké znáte od doktora)

Další vybavení je na jednotlivci podle svého uvážení.

Povinná výstroj se bude kontrolovat na místě.

Je třeba počítat se vším! Nevíme jaké bude počasí, takže by to nikdo neměl podcenit!

V případě extrémně nepříznivého počasí jsou vymyšleny alternativy, stejně tak v případě krásného počasí jsou vymyšleny alternativy ;)

Náhledy fotografií ze složky Zimní survival Krkonoše 20.-21.1.2012

Taky??

(Luboš, 2. 2. 2012 20:22)

Ahoj v tento termín jsem měl to samé jen v jiné lokalitě a to Orlické hory výšlap na Velkou Deštnou a následné přespání na vrcholu spojené s vysílací akcí přes RF-10 počasí stejné jako jste měli vy.
mám jediné foto a to z 23:10 z vrcholu v pozadí bývalá rozhledna http://www.globalsoftgames.com/showfoto.php?pid=447&id=8&type=21
Spalo se v chatě na vrcholu kde byla sranda v tom, že nešli zavřít dveře a v chatě bylo naváto několik mm sněhu po podlaze a lavicích. Viditelnost na vrcholu v době pořízeni fota 10m

Hezký

(Máca, 22. 1. 2012 9:07)

Pěkně, chválím a i zavidím..
Dobře je že ste nakonec zvolili jinou alternativu než chůze po hřebeni přes snežku, to by totiž s pořádně neodzkoušeným vybavením v tomto počasí nebylo zrovna nejmoudřejší.
A dobře že ste něco nafotili:)
Příště snad budu moct jít taky..

Re: Hezký

(Batman, 22. 1. 2012 13:25)

Chůze přes Sněžku ani v alternativách nebyla, protože to je blbost i s nejlepším vybavením. Od začátku jsme plánovali přechod Pec -> Špindl, trasu pak samozřejmě s ohledem na podmínky a počasí...

Re: Re: Hezký

(Máca, 22. 1. 2012 16:22)

Jasný,
nicmémě podle toho, co sem se původně bavil s ouškem, tak mě to líčil v jiným formátu a na čem ste se domlouvali průběžně pak už šlo mimo mě, takže se ke mě informace o plánovaný trase nedostaly, tak sem vycházel z toho co sem měl v paměti já, z toho taky vycházely moje obavy o bezpečnost akce, ale jak je vidět, tak blázni nejste a zvládli ste to v pohodě.

Re: Re: Re: Hezký

(Batman, 23. 1. 2012 8:33)

No to jo, to ale taky Ouško říkal předtím, než na horách napadly dva metry sněhu, pak si to radši rozmyslel :)

Odjezd

(Batman, 19. 1. 2012 14:17)

Tak k Ouškovi máme dorazit před desátou, tak bych viděl odjezd v 9:00 ze Dvora. Počítám s tím, že Michal bere auto.

pátek

(Ouško, 16. 1. 2012 18:34)

tak bando..jak to s vama vypada?uz jen tri dny...veskere info pro Dvoraky a okol. ma Batman..jinak tady porad pada a pada..takze to bude zajimave :-)

Re: pátek

(Máca, 16. 1. 2012 20:31)

potvrzuji svoji neúčast.

Re: Re: pátek

(bomber, 17. 1. 2012 23:45)

nejedu/práce

Re: pátek

(Batman, 16. 1. 2012 22:10)

Takže, zaprvé Šampón říkal o víkendu, že jede - platí to stále? Potvrď to kdyžtak.

Zadruhé musíme sehnat odvoz v pátek ráno k Ouškovi, má někdo nějaký nápad, případně by moh někdo někoho sehnat? Spoj autobusem stojí za hovno...

Zatřetí vemte si sebou maximum teplých věcí, nezapomeňte na tlusté rukavice (např. lyžařské), brýle kdyby sněžilo a foukalo (kukla) atp. vyhotovím seznam, co si myslím že by se každému mohlo hodit a dám to do článku.

Toť ode mě zatím vše.

PS: pro absolventy survivalu máme s Ouškem malé překvapení (odměnu) na závěr :)

Re: Re: pátek

(Petr, 17. 1. 2012 18:13)

Jj, účast stále platí, snad se do pátku nic nepřihodí.

Účast/Neúčast

(Radar, 17. 1. 2012 16:47)

Potvrzuji svou neúčast.

PPS

(Batman, 16. 1. 2012 22:12)

Jdu ve středu nebo ve čtvrtek do armyshopu (viz http://www.armyworld.cz), takže kdyby odtamtud někdo něco chtěl, mohu zařídit.

lekarna

(ousko, 6. 1. 2012 0:20)

no co se me tyce,tak ja mam autolekarnu,doplnenou par drobnostma a to vse dane v sumce...nemam proto problem s uchycenim kdekoli na vystroji..mela by vsak obsahovat zaktladni veci!kazdy se snazte at ji mate v co nejlepsim provedeni..ted beze srandy,jde preci o nase zivoty a nikdy nevite kdo bude potrebovat vasi pomoc..diky ;-)

Výbava

(Batman, 4. 1. 2012 15:41)

Pujdu si nekdy behem pristiho tydne koupit tady v praze termofolii, kdyby mel nekdo zajem, ozvete se (vyberte si typ tady: http://www.armyworld.cz/zachrana-preziti/prikryvky-folie/ )
je to idealni jako prikryvka do spacaku - kombinace termofolie -> spacak -> zdarak je osvedcena a do extremnich podminek doporucovana.

Co se tyce lekarnicky, tak tu mam v dost nezarizeny podobe... pokud jsou na to nejake specifictejsi naroky, tak necht je Ousko sdeli :)

Jo jinak to vypada, ze budu moct, pokud se nestane neco nepredvidatelneho.

neúčast

(Máca, 4. 1. 2012 0:47)

Zatím to vypadá tak že volno mít nebudu, takže se mnou nepočítejte, kdyby se něco změnilo dám vědět.

Matroš

(Májule, 18. 12. 2011 17:28)

Mám k dispozici nějaký horolezecký vybavení.. neumím si představit co máte v plánu a jak to bude probíhat, tak jen nabzím kdyby byl náhodou zájem....mám tam nějaký smyčky, karabiny, prodlužováky, 40 a 50m lano. Kdyby náhodou bylo něco potřeba, dejte vědět.

ucast

(michal, 16. 12. 2011 17:15)

ja bych to zkusil

Účast

(Petr, 16. 12. 2011 17:08)

No závazně se přihlásit zatím nemůžu takhle dopředu, celkem rád bych se zúčastnil. Co se týče povinné výbavy, určitě nebudu mít krevní skupinu a nemám ani horolezecké lano.

doplneni

(Maca, 15. 12. 2011 6:03)

Jen bych chtel doplnit, ze podle toho, co sem se bavil s Ouskem, je treba pocitat i s prespanim, tim padem je doporuceno vzit si spacak(kvalitni, nebo dva), celtu a popripade nejakou karimatku, dale nejake veci na prevleceni(neni vetsi kravina nez vlizt v mokrejch vecech do spacaku-minimalne se nevyspite, v horsim pripade to odserete).

Co se tyce me ucasti, tak zatim me tam vychazi pracovni vikend, ale vzhledem k tomu, ze asi budu nucen na zacatku roku redukovat starou dovolenou, tak to urcite zkusim uhrat na tento termin, ale zavazne se zatim prihlasit nemohu.